Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Патрикеєва О$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10
|
1. |
Патрикеєва О. Упровадження STEM-освіти у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах: методичний аспект [Електронний ресурс] / О. Патрикеєва, І. Василашко, О. Лозова, С. Горбенко // Рідна школа. - 2017. - № 9-10. - С. 90-95. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2017_9-10_18
| 2. |
Гончарова Н. О. Впровадження STEM-освіти в навчальних закладах (за результатами опитування науково-педагогічних працівників ОІППО) [Електронний ресурс] / Н. О. Гончарова, О. О. Патрикеєва // Наукові записки Малої академії наук України. Серія : Педагогічні науки. - 2016. - Вип. 8. - С. 215-223. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2016_8_23
| 3. |
Стрижак О. Вступне слово [Електронний ресурс] / О. Стрижак, О. Патрикеєва // Наукові записки Малої академії наук України. Серія : Педагогічні науки. - 2017. - Вип. 10. - С. 5-7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2017_10_3
| 4. |
Патрикеєва О. Сучасні засоби формування STEM-грамотності [Електронний ресурс] / О. Патрикеєва, В. Черноморець // Наукові записки Малої академії наук України. Серія : Педагогічні науки. - 2017. - Вип. 10. - С. 8-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2017_10_4
| 5. |
Патрикеєва О. О. STЕM-проєкт як складова професійної орієнтації учнівської молоді [Електронний ресурс] / О. О. Патрикеєва, С. Л. Горбенко, О. В. Лозова // Наукові записки Малої академії наук України. - 2020. - № 3. - С. 3-9. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2020_3_3 Наведено результати теоретико-методичних засад дослідження проблеми професійної орієнтації учнівської молоді у зв'язку з упровадженням STEM-навчання в закладах освіти. Вивчення суті зазначеної проблеми та пошук можливих шляхів її розв'язання сприяли з'ясуванню особливостей реалізації STEM-проєктів, принципів їх застосування, алгоритму дій педагогів та учнів, формування STEM-грамотності. Мета професійної орієнтації - самовизначення особистості, усвідомлений вибір професії, який надає людині можливість стати висококваліфікованим фахівцем. Відповідно, впровадження напрямів STEM-навчання у закладах освіти сприятиме самовизначенню учнів, оскільки мета STEM-освіти полягає у формуванні та розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, що визначають її конкурентоспроможність на ринку праці. Принципи побудови STEM-проєкту такі: інтегральність - об'єднання та взаємовплив навчальної та дослідницької діяльності учнів; безперервність - процес тривалої професійно-орієнтованої освіти та виховання у творчому об'єднанні учнів різних вікових груп і наукових керівників; міжпредметне навчання, тобто вивчення та розв'язання проблеми, що передбачає глибоке систематизоване знання навчальних предметів і широку ерудицію в різних сферах. Особливістю STEM-проєктів є колективна робота учнівської молоді. Урізноманітнення навчальних проєктів надає змогу залучити школярів із різними здібностями. Навчально-дослідницька діяльність учнів розгортається в такій послідовності: вивчення проблеми; формулювання гіпотез; планування навчальних дій; збір даних (фактів, спостережень, доказів); аналіз і синтез зібраних даних; побудова висновків та узагальнень; захист STEM-проєктів. Отже, впровадження STEM-проєктів у закладах освіти сприятиме ефективному розв'язанню проблем і вирішенню завдань профорієнтаційної роботи.
| 6. |
Патрикеєва О. О. Основні структурні компоненти STEM-середовища освітнього закладу [Електронний ресурс] / О. О. Патрикеєва, В. В. Черноморець, М. О. Коваленко // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія : Фізико-математичні науки. - 2019. - Вип. 4. - С. 80-84. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKNU_fiz_mat_2019_4_13
| 7. |
Патрикеєва О. Проблема розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) [Електронний ресурс] / О. Патрикеєва, С. Горбенко, О. Лозова, І. Василашко // Проблеми освіти. - 2021. - Вип. 2. - С. 53-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pros_2021_2_6
| 8. |
Горбенко C. STEM-компетентності: обґрунтування методики дослідження рівнів сформованості учнівської молоді [Електронний ресурс] / C. Горбенко, О. Патрикеєва, О. Лозова // Проблеми освіти. - 2022. - Вип. 1. - С. 55-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pros_2022_1_6
| 9. |
Патрикеєва О. О. STEM-проєкт як інструмент формування компетентностей здобувачів освіти [Електронний ресурс] / О. О. Патрикеєва, В. В. Черноморець, І. В. Василенко, М. В. Коваленко // Наукові записки Малої академії наук України. - 2021. - № 1. - С. 69-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2021_1_9 Здійснено спробу дати визначення понять "STEM-проєкт" та "проєкт з елементами STEM". Запропоновано трактувати поняття "проєкт з елементами STEM" як сукупність практичних форм і методів, що дають можливість ефективно формувати ключові компетентності, необхідні кожній людині для успішної життєдіяльності, розвитку особистості, мотивації до навчання, формування творчого стилю мислення, дослідницьких навичок, здатності до самонавчання, через здійснення компетентнісного підходу під час реалізації STEM-проєктів. Обгрунтовано необхідність імплементації проєктно-дослідницької діяльності з елементами STEM не лише під час засвоєння предметів природничо-математичного циклу, а й для опанування всіх шкільних курсів, що цілком реально, зважаючи на високий рівень інтеграції знань і вмінь здобувачів освіти в сучасних умовах. Упровадження STEM-проєктів у закладах освіти зумовлює самовизначення молоді, ефективне вирішення завдань і проблем профорієнтаційної роботи. Проєктна діяльність - одна з найперспективніших складових освітнього процесу, яка створює умови для творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції: полікультурні, мовленнєві, інформаційні, політичні та соціальні. Самостійний пошук знань, їх систематизація, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення здійснюються саме через метод проєктів - ефективну технологію навчання. Актуальність статті обумовлена необхідністю розширення науково-понятійного апарату галузі STEM-освіти, надання практичних порад щодо впровадження форм, методів і методик STEM-навчання у загальний освітній процес.
| 10. |
Завалевський Ю. І. Створення педагогічних умов для впровадження дослідницького методу навчання з використанням ІТ-та STEM-технологій в закладах загальної середньої освіти [Електронний ресурс] / Ю. І. Завалевський, Н. І. Гущина, І. П. Василашко, О. В. Коршунова, О. О. Патрикеєва // Наукові записки Малої академії наук України. - 2021. - № 2-3. - С. 50-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2021_2-3_8 Проаналізовано досвід впровадження дослідницького методу навчання з використанням ІТ- та STEM-технологій у закладах загальної середньої освіти на основі реалізації всеукраїнського інноваційного проєкту "Я - дослідник". Розглядаються поняття навчально-дослідницької діяльності, готовності до її здійснення та різні аспекти організації такої діяльності в освітньому процесі. Визначено теоретико-методологічні складники (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, практично-діяльнісний, рефлексивно-оцінювальний) готовності: учнів - до здійснення навчально-дослідницької діяльності та вчителів - до організації такої діяльності. Охарактеризовано рівні готовності до дослідницької діяльності: високий, достатній та базовий. Представлено результати досліджень стану готовності до дослідницької діяльності здобувачів освіти з використанням ІТ- та STEM-технологій за визначеними складниками, показниками та рівнями. Подано опис педагогічних умов впровадження дослідницького методу навчання з використанням ІТ- та STEM-технологій у закладах загальної середньої освіти, як-от: удосконалення змісту навчального забезпечення та створення сучасного навчального контенту на основі дослідницького методу навчання та STEM-підходів; розроблення й реалізація комплексу управлінських рішень в експериментальних закладах на основі партнерської взаємодії не лише всіх учасників освітнього процесу, а й місцевої влади, роботодавців, представників бізнесу та інших стейкхолдерів; створення науково-методичного супроводу для підготовки вчителів та набуття ними практичного досвіду з розвитку дослідницької компетентності здобувачів освіти на основі STEM- та ІТ-підходів; участь команд шкіл у різноманітних фестивалях, конкурсах, змаганнях, інших мотиваційних заходах STEM та дослідницького напрямів. Представлено комплекс інноваційних освітніх продуктів, до якого увійшли навчальні та навчально-методичні посібники серії "Я - дослідник" для середньої ланки освіти, дидактична система природничо-математичної початкової освіти "Я - дослідник 2.0" у першому циклі початкової школи. Висвітлено перспективні тенденції подальшого впровадження дослідницького методу навчання з використанням ІТ- та STEM-технологій у закладах загальної середньої освіти на основі дидактичної системи природничо-математичної початкової освіти "Я - дослідник 2.0".
|
|
|